2010. december 22., szerda

Gyimesi ujjogtatások

A gyimesi ujjogtatásokat csak tánc, mulatság hevében használták, kikiabálva mindent, ami a hétköznapokban tabu volt. Így leírva nem éppen szépirodalom, de nem is az a lényege.

Húzzad cigány reggelig
Reggel es egy darabig!

Jaj Istenem add nekem
Be igazán szeretem
Mer ha nekem nem adod
Felakasztom magamot

Hej regvelig, hej regvelig
Hej regvel és egy darabig

Elég ügyes, elég jó
Csak egy kicsit neteró

Apacuka baszoma..
Holnap se lesz jobb mint ma

Ne bujj ne bujj ne gyere
Mert megeszen a fene

Túl a vízen egy gunyhó
Abban lakik nagyanyó
Lába között egy zacskó
Abba köpül nagyapó

Édes kicsi ügyesem
Sírülj egyet előttem

Kicsi nekem ez a ház
Kirugom az oldalát

Kerek az én galambom
Pityókával hizlalom

Kicsi csillag kék az ég
Eszedbe jutok e még
De már akkor késő lesz
Mer a szívem másé lesz

Síritsd meg fordítsd meg
Tedd az ágyra, csókold meg
(basszintsd meg)

Szénaboglya kokojza
Gyere menjünk pokolba

Kicsi leány kicsi kócs
Mikor szúrnak ne rikócs
Mer az anyád meghallja
A szájadat bévarrja
(a pinádat)

Három ágú vasvilla
Biciklizik a pina
A petem es lóháton
Szervúsz pina barátom

1842
A pinára nem kell gyeplő
Mer ha annak gyeplő kéne
Éjjel nappal húzni kéne
(éjjel nappal húzna félre)

Hopp szállingó szalmaszál
Még a szél es taszigál
Ne taszigálj kedvesem
Gyenge vagyok elesem

Csángó legyen a hegyen
Lóga a töke ha megyen

Kicsi nyúl a házinyúl
Még a pap es odanyúl
Oda bizony ne nyúljon
Hogy a körme lehulljon

Ez az üveg az enyém
Csókolom es sürücskén
Csak az a baj üresedik
Az én fejem részegedik

Sárig virág sósdi
Szökjél bolond Józsi

Akinek most kedve nincs
Annak egy csöpp esze sincs

Addig mulass amíg élsz
Ha megdöglesz semmit érsz!

1848ba
Elvittek a guzsalyosba
De én aztat megszerettem
Guzsalyasba járó lettem

Amikor én legény vótam
A szép lányért majd meghóttam
De hogy már megöregedtem
Mindentől megcsömörlöttem

Lábujjkámon a köröm
Azon felül az öröm

Jártam Csíkba, Csicsóba
Láttam pinát csiporba
Nekem apám azt hagyta
Baszd meg fiam ha hagyja!

Felültem a kemencére
Leégett a pinám szőre

Túl a vízen zabkéve
A leánynak fasz kéne

Sebes tej a légébe
Bőg a pina mérgébe
Nem emhet a csatára
A legények faszára

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése